Activity › Forums › Adobe After Effects Expressions › shortcut: making frames from video clip
-
shortcut: making frames from video clip
Nils Palmen replied 20 years, 5 months ago 3 Members · 13 Replies
-
Nils Palmen
December 18, 2005 at 3:49 pmtomorrow me and a friend are gonna crac-a-nut on this one … so when i come to the end of my latin … i’ll post it here ;)… merci voor de hulp alvast – als ikzelf ne propere basis in AE heb gelegd – dan zal ik m posten of doortsuren … merci Filip!
(btw – ff tussendoor – nu ben ik bezig aan ne kubus bestaande uit 121 x 6 layers in een 3d ruimte met sterren waar de camera rond de kubus vliegt … de kubus bestaat uit allemaal layers die langs alle kanten uit de ruimte samenkomen en naar het midden vliegen en zo de kubus vormen – en dan wou ik op het middelste layerke in vliegen met de camera … hierop heb ik een shine effectje gezet … dus kheb eerste een vlak met 121 layers gemaakt waarvan alle vlakskes op de Z-as bewegen – dit vlak in andere compositie in 3d x 6 – daar dan kubus van gemaakt (x – y as aanpassen an anchor ppoint in t midden) – deze compositie in nieuwe compositie gezet … en dan vanuit deze compositie het layerke in t midden waar het licht uit moet komen schijnen GEMASKT – aangezien – als ik in mijne pre-comp al shine zet – dan blijft dit in een platte 2d ruitme – dus ge ziet dat er shine op de layer staat – maar het licht SCHIJNT er niet uit – tis plat … en tis de bedoeling dat het licht er echt uitschijnt … dus daarom heb ik die compositie verdubeld (pre-comp – op lijn 1 en 2 gezet) – op de onderste layer shine gezet – en dan de omtrek van het middelste kaderke – 1 van die 121 op een zijde van de kubus – gemaskt … ma is dit de beste manier? of is er een simepele weg dak gewoon shine op de vlak zet en dat die da automatisch in 3d laat schijnen ipv op zijn eigen 2d vlak alleen? … . — ff tussendoor h
-
Filip Vandueren
December 18, 2005 at 10:27 pmDe lichtstralen van Shine zijn altijd 2D dus je moet het inderdaad faken met 2 comps.
Misschien is het handiger om een 2e comp te maken waarin alleen de “te shinen”-layer aanstaat, ipv te masken.BTW: ik weet niet of er offici
-
Nils Palmen
December 18, 2005 at 11:29 pmdamn – that’s indeed a better way 🙂 … how some simple stuff can really fly over your head when your thinking to much.
(twas omdat die vraag niet meer over de hoofding/onderwerp van de thread was – en da’s sneller uitgelegd. Merci voor je gegevens! Eigenlijk is het voor mijn eindwerk (laatste jaar video-tv-film) – een persoonlijke voorstelling – een vlucht door mijn hoofd en zo introduceer ik mijn werken – dus die layer is’t begin van een filmke – docu)
Reply to this Discussion! Login or Sign Up